Merkür, Güneş’in önünden geçti…

Fizik ve Uzay
Merkür, Güneş’in önünden geçti…

Merkür, her yüzyılda 13 kez Güneş ile Dünya'nın arasına giriyor.

Merkür’ün Güneş ile Dünya arasından yaptığı geçişin gözlemlenebildiği ülkeler arasında bu yıl Türkiye de vardı. 9 Mayıs günü saat 14:25'ten itibaren bu nadir gökyüzü olayı ülkemizde gerek İÜ Amatör Astronomlar Kulübü gibi gruplar tarafından gerekse Ulusal Gözlemevi BİTOM’da ve TÜBİTAK tarafından Antalya Expo 2016 alanında kurulan istasyonda ziyaretçiler tarafından anlık olarak gözlemlenebildi.

Güneş, Merkür ve Dünya’nın bir düzlemde dizilmesi sonucu meydana gelen bu gökyüzü olayı yalnızca gerçekleştiği yılın mayıs ve kasım aylarında gözlemlenebiliyor.

Güneş’e en yakın ve sistemdeki en küçük gezegen olan Merkür, Dünya'ya 83,6 milyon kilometre mesafede gerçekleşen ve 7,5 saat süren geçişi sırasında Güneş'in üzerinde küçük, hareketli bir nokta olarak göründü.

Gezegenin Güneş’in önünden geçişini gelişmiş gözlem kameraları ile kaydeden NASA, görüntüleri YouTube üzerinden paylaştı: https://www.youtube.com/watch?v=AhWMOkrzKzs

Bilim insanları, geçiş sırasında toplanan verilerin Merkür ve sahip olduğu ince atmosferi hakkında daha fazla bilgi sahibi olmamıza yardım edeceğini düşünüyor.

Dünya'nın yaklaşık üçte biri büyüklüğünde olan Merkür, Güneş'in çevresinde bir tam turu 88 Dünya gününde tamamlıyor. Gezegende gündüzleri sıcaklık +427 santigrat dereceye ulaşırken karanlıkta kalan tarafta ise sıcaklık -173 santigrat dereceye kadar düşüyor.

Merkür’ün bir sonraki geçişi 11 Kasım 2019’da gerçekleşecek.

Seyit Zor / Twitter: @vaybesuperim