Rusya’daki ormanların büyümesi iklim krizini hafifletebilecek

Son Dakika Bilim
Rusya’daki ormanların büyümesi iklim krizini hafifletebilecek

Rusya’daki ormanlar 1988 ila 2014 yılları arasında öngörülenden yüzde 47 daha fazla büyüdü.Uzmanlara göre, bu tropik ormanların yok oluşunu dengeleyebilir. Rusya’daki orman rezervlerinde hedeflenen artışın, iklim değişikliğini hafifletebileceği ve bölgede sıklıkla meydana gelen orman yangınlarına karşı koyabileceği düşünülüyor.

Bilim insanları Scientific Reports dergisinde yayımlanan sonuçları için halihazırdaki ormanlık alanı radar ve uydu görüntüleriyle araştırarak, ilgili Rus kurumlarının bilgi boşluğunu doldurmuş oldular. Dikkate alınmayan biyokütleyi daha yakından belirleyebilmek adına ve çok miktarda model geliştirebilmek için modern bilgisayar destekli yöntemler kullanıldı. Yeni yöntemin yardımıyla araştırmacılar, 1988-2014 yılları arasında Rusya’daki ormanların, Rus yetkililerin açıklamalarından yüzde 47 daha fazla büyüdüğünü ortaya koydular. 2014 yılı için de araştırma çerçevesinde birlikte çalışan yetkililerle, orman varlığının, bilinenden yüzde 39 daha büyük olduğu hesaplandı.

Burada dünyanın en büyük arazi biyokütle payına sahip, dünyanın en büyük ülkesi söz konusu. Araştırma süresi içindeki büyüme, tropikal ormanların ormansızlaşmasını iyi bir şekilde telafi edebilir. Fakat bilim insanlarına göre iklim değişikliğinin etkilerini azaltmak için, hedeflenen ağaçlandırmanın gerçekleşmesi gerekmektedir.