NASA’nın DART görevi: Göktaşı tehdidine karşı savunma denemesi

Fizik ve Uzay Öne Çıkanlar
NASA’nın DART görevi: Göktaşı tehdidine karşı savunma denemesi

Dünya’ya çarpacak bir rotada ilerleyen bir asteroide karşı ne yapılabilir? Bu soruya cevap arayan ABD Uzay Ajansı’nın (NASA) bir göktaşını yörüngesinden çıkarmaya yönelik çarpışma denemesinde kullanılacak uzay aracı geçtiğimiz günlerde fırlatıldı.

NASA'nın Çift Asteroid Yön Değiştirme Testi (DART), bir asteroidi rotasından çıkarmaya yönelik bir yöntemin tam ölçekli olarak ilk kez deneneceği bir gezegen savunma testi olacak. DART görevinde fırlatılan uzay aracının, hedef asteroide otonom olarak gidip saniyede 6 kilometre hızla çarpması planlanıyor.

Denemedeki hedef, Dünya için tehdit oluşturmayan, 160 metre çapındaki Dimorfos göktaşı olacak. Başka bir göktaşının yörüngesinde ilerleyen Dimorfos’un çarpışma sonrası rotasında herhangi bir değişim olup olmadığı dünyadaki gözlemevlerinden takip edilecek.

DART görevinin, yeni teknolojilerin eşzamanlı olarak test edileceği, modelleme ve tahmin yeteneklerimizi geliştirmek için önemli veriler sağlayacak ve Dünya için tehdit oluşturabilecek bir asteroide karşı hazırlıklı olmamıza katkı sunacak bir uzay görevi olacağı ifade ediliyor.