Avrupa’da 10 metrelik dev dinozor fosili

Son Dakika Bilim
Avrupa’da 10 metrelik dev dinozor fosili

Bir araştırma ekibi, İngiltere’nin Wight adasında Avrupa’da bugüne dek bulunan en büyük dinozor fosilini gün ışığına çıkardı. Etçil dinozorun on metre kadar büyüyebildiği tahmin ediliyor.

Spinosaurus’a ait olduğu düşünülen kemikler adanın kuzeybatı sahilinde bulundu. Southampton Üniversitesi’nden Chris Baker, dinozor on metreden daha büyüktü ve Avrupa’da şimdiye kadar bulunanın en büyüğü diyor. Kalça kemiği ve sırt omurlarından oluşan fosil, timsaha benzer bir kafa yapısı olan iki ayaklı bir dinozora ait. Kalıntılardan anlaşıldığı üzere, Spinosaurus öldükten sonra leş yiyicileri tarafından epeyce kemirilmiş. Araştırmacılar geçen yıllarda da iki benzer tür hakkında da bilgiler vermişlerdi. Yeni buluntu, Spinosaurus’un Batı Avrupa kökenli olduğunu ve bu bölgede birkaç türe ayrıldıktan sonra diğer bölgelere yayıldığını kanıtlıyor.

Araştırma ekibi ince tabakalarda bulunan malzemeleri mikroskop altında inceleyerek, bu avcı dinozorun yaşı, gelişimi ve diğer özellikleriyle ilgili bilgileri edinmeye çalışacak. İngiltere’nin güney kıyısında yer alan Wight adası, tabakaları kısmen milyonlarca yıl geriye uzanan jeolojik formasyonlara sahip.