Adını Metallica’dan alan yeni bir tür

Yaşam Bilimleri

Yeni keşfedilen deniz canlısına, ünlü rock grubu Metallica’ya atfen Macrostylis metallicola adı verildi. Almanya ve Belçika'dan araştırmacıların Pasifik Okyanusu'nda yürüttüğü bir çalışmada keşfedilen M. metallicola, derin sularda yaşayan solucan benzeri bir tür.

Hawaii ve Meksika arasında bulunan Clarion Clipperton Bölgesi'nde yaşayan M. metallicola, 5.000 metre derinliğe ve atmosfer basıncının 400 kat fazlasına bana mısın demiyor. Ancak 6,5 mm uzunluğa ulaşabilen tür, gözlere ve renge sahip değil. Bu küçük canlının yaşam alanı kobalt, bakır, manganez, nikel gibi nadir toprak elementleri barındıran manganez bezeciklerinden oluşuyor. Araştırmacılar, dünyada artan hammadde talebini karşılamak için okyanus tabanının bu bölümündeki değerli madenlerin yakın zamanda çıkarılabileceğini belirtiyor.

Yeni türü Metallica'ya atfen isimlendiren araştırmacılar bir taşla iki kuş vurmak istiyor: Grubu onurlandırmak ve çevre bilincini artırmak. Nüfus artışı, kentleşme ve yenilenebilir enerji teknolojileri nedeniyle metallere yönelik sürekli artmakta olan talebin, okyanus tabanı gibi dünyanın şimdiye kadar bilimsel açıdan bilinmezliğini koruyan ve ulaşılması zor kısımlarını bile kaynak araştırmalarının hedefi haline getirdiğini belirten araştırmacılar, okyanusun derinliklerinde keşfedilmemiş türü barındırdığının altını çiziyor.

Bu türlerin, hepimizin yaşamının bağlı olduğu Dünya sisteminin bir parçası olduğunu belirten araştırmacılar, derin sulardaki yaşamın okyanusların besin ağlarının yanı sıra iklimde de rol oynadığını ifade ediyor; okyanuslarda madenciliğin gerçekleşmesi engellenemezse bile, bunun biyoçeşitliliği ve ekosistemin işleyişini korumak için tasarlanmış uygun yöntemlerle ve koruma alanları uygulanarak yürütülmesi gerektiğini vurguluyor.