Yok olmuş atalarımıza mı ait?

Öne Çıkanlar Yaşam Bilimleri
Yok olmuş atalarımıza mı ait?

Çin'de ortaya çıkarılan bir çene kemiğinin parçaları, hem modern hem de arkaik insanlarda bulunan özelliklerin bir mozaiğine sahip. Bu da, insanın, evrim ağacına yerleştirilmesini zorlaştırıyor.

Çin'de ortaya çıkarılan kafatası ve çene parçalarının bilgisayar rekonstrüksiyonu. Yeni fosil parçaları, kafatasının bilinmeyen bir insan soyundan gelmiş olabileceğini gösteriyor.

Çin'deki antropologlar, bilinmeyen bir insan soyuna ait olabilecek bir alt çene parçası buldu. Yaklaşık 300.000 yıllık olan kemik, genç bir gence ait ve antik ve modern özelliklerin eşsiz bir mozaiğini içeriyor.

Ancak uzmanlara göre, fosil özellikleri yoruma açık olduğu için Homo sapiens veya yakın insan akrabalarımızla da ilgili olabilir. Son 10 yılda araştırmacılar, Pekin'in yaklaşık 1.200 kilometre güneyinde, doğu-orta Çin'deki Hualongdong bölgesinde en az 16 kişinin kalıntılarını buldular. Kalıntıların önceki bir analizi, bunların 275.000 ila 331.000 yıl öncesine veya geç Orta Pleistosen dönemine (2.6 milyon ila 11.700 yıl önce) ait olduğunu gösterdi. Neandertaller ve Denisovalılar gibi insan ağacının artık soyu tükenmiş diğer dallarına ait olabilir.

Araştırmacılar, bulguları Journal of Human Evolution'da 31 Temmuz sayısında yayınladılar. İnsan türümüzün nasıl evrimleştiğini, diğerleriyle nasıl karıştığını ve dünyayı dolaştığını tam olarak anlamak için daha fazla araştırma yapılması gerekiyor.

Kaynak: https://www.livescience.com/archaeology/strange-300000-year-old-jawbone-unearthed-in-china-may-come-from-vanished-human-lineage