İlk melez hayvanın fosili bulundu: 4500 yıllık bir eşek

Son Dakika Bilim
İlk melez hayvanın fosili bulundu: 4500 yıllık bir eşek

Suriye’nin Halep kentinde araştırmacılar alışılmışın dışında bir eşek kalıntısı buldular. Ayrıntılı incelemeler sonucunda 4500 yıllık fosilin bilinen en eski eşek melezi olduğu anlaşıldı.

Arkeologlar söz konusu fosilin, çivi yazılı tabletlerde Kunga olarak geçen Mezopotamya’nın efsanevi hayvanı olduğunu tahmin ediyorlar. Çivi yazılı tabletlerde bu hayvanın çok kuvvetli ve hızlı olduğu için Mezopotamya elitleri tarafından tercih edildiğinden söz edilmekte.

Bu ehlileştirilmiş anne eşekler, Kunga’ların sorunsuz bir şekilde yetiştirilmesini sağlarken, yabani eşek babalar olasılıkla inatçıydı.  İnsanoğlu hayvanları mutlaka yabani akrabalarıyla melezleştirmiş olmalı, ancak son kalıntı belgelenen ilk melez hayvan oldu. At ve eşeğin bir melezi olan katır, olasılıkla ikinci en eski melezdi diyor araştırmacılar. Fosiller 2006 yılında Halep’teki 4500 yıllık Umm el-Marra kraliyet mezarlığında bulunmuş. Mezarların düzenlenmesi ve konumlandırılmasına bakıldığında, fosillerin efsanevi Kunga’lara ait olabileceği düşünülüyor. Hayvanlar tıpkı insanlar gibi mezarlara gömülmüşler, oysa normalde bir kenara atılıyorlardı. Hayvanların birçoğu ise öbür dünyada sahiplerine eşlik etmeleri için kurban edilmiş diyor arkeologlar.