Proxima Centauri çevresinde 3. bir gezegen keşfedildi

Son Dakika Bilim
Proxima Centauri çevresinde 3. bir gezegen keşfedildi

Kırmızı Cüce Proxima Centauri bizden sadece dört ışık yılı uzaklıkta yer alıyor ve uzaydaki en yakın yıldız komşumuz. Bu yüzden de etrafında birden fazla gezegenin bulunması hayli heyecan verici. Astronomlar 2016 yılında ana yıldızın habitat bölgesinde bir süper dünya (Proxima Centauri b) keşfetmişlerdi. 2020’de ise ikinci bir gezegenin (Proxima Centauri c) varlığı kanıtlandı. Daha dışta dönen bu gezgen bir mini Neptün olabilirdi. Şimdi ise üçüncü bir gezegen daha keşfedildi.

Yeni keşfedilen gezegen, yıldızının çevresini beş günde tamamlıyor ve Proxima Centauri’nin çevresinde en içte bulunan gezegen. Yörüngesi ise yıldızından sadece dört milyon kilometre uzaklıkta yer alıyor. bu Merkür ve Güneş arasındaki mesafenin yaklaşık olarak onda biri kadar. Bu açıdan bakıldığında gezegen yaşanabilir olmayacak kadar içte. Astronomlar yüzey sıcaklığının 86 derece olduğunu tahmin ediyorlar. Ayrıca yeni gezegen diğer iki gezegene kıyasla çok daha küçük ve hafif. Tahminlere göre dünyamızın dörtte biri kadar kütleye sahip olan gezegen Mars’ın iki kata ağırlığında. Gezegen şimdiye kadar bulunan ötegezegenler arasındaki en hafif olanı.