Tutankamon’un kozmik mezar armağanı: Meteorit demirinden kama

Öne Çıkanlar Toplum
Tutankamon’un kozmik mezar armağanı: Meteorit demirinden kama

Eski Mısırlılar’ın uzaylılarla ilişkili olduğunu kimi teorikçilerden sık sık duyarız. Yeni bir buluntu Mısırlı-uzaylı ilişkisine inananları daha da heyecanlandırabilir. Tutankamon’un mezarında bulunan bir kamanın büyük bir olasılıkla meteorit demirinden üretilmiş olduğu düşünülüyor. 1970’li yıllardan bu yana sözdebilimciler arasında eski Mısırlılar'a piramitlerin inşasında uzaylıların yardım ettiği tezi dolaşıp durur. Bu teorinin en ünlü temsilcilerinden biri de Erich von Daniken’dir. Milano Politeknik Üniversitesi bilim insanlarının son araştırmaları Daniken gibi sözdebilimcilere yeni kanıtlar sunabilir.

Daniela Comelli’nin ekip, röntgen floresans analiziyle 3300 yıllık ve 30 cm uzunluğunda olan kamayı ayrıntılı bir şekilde inceledi. Kama %10 oranında nikel ve %0,6 oranında kobalttan oluşuyor. Düşük kobalt izli yüksek nikel oranı, dünya dışı bir  alaşıma işaret ediyor diyor uzmanlar. Nitekim alaşımın yapay olarak üretilmesi o tarihlerde mümkün değildi. Hammaddenin kökenini bulmak isteyen araştırmacılar, Kızıldeniz’in 2000 km’lik çevresindeki tüm meteorit çarpmalarını kapsayan bir veri bankasını taramış. Bu bölgede demirden oluşan 20 meteorit bulunmuş, ancak bunlardan sadece İskenderiye’nin 200 km kadar batısında bulunan Kharga meteoriti benzer alaşıma sahip. İ.Ö.1400’e tarihlendirilen kama dışında eski Mısırlılar'a ait tek bir demir buluntu var. Bunlar Kahire’nin yaklaşık olarak 70 km güneyindeki El Gerzeh’te bir mezarda bulunan boncuklar. Bu boncuklar da meteorit metalinden üretilmiş. Araştırmacılar eski Mısırlılar'ın meteoritlerin kökenini bildiklerini bu yüzden de demirin altından daha kıymetli olduğunu düşünüyor. Yeni bulunan kama ayrıca eski Mısır’daki erken demirciliğin de bir kanıtı. Çünkü bugüne kadarki bilgilere göre demircilik eski Mısır’da İ.Ö.800’de gelişmişti. Aslında kama Tutankamon’un mezarındaki tek dünya dışı armağan değil. Mezar odalarından birinde bulunan bok böceği amuleti (Skarabe) impakt camdan üretilmiş ki bu da meteorit çarpması sonucunda oluşuyor.

Kaynak: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/maps.12664/ful